73 143 41 55, 22 390 63 85

Warszawa, 03-821, Chodakowska 46

 

 

Jak działa rower elektryczny?

Rower elektryczny to nowoczesna i coraz bardziej popularniejsza alternatywa dla zwykłego roweru. W odróżnieniu od tradycyjnych jednośladowych pojazdów, rower elektryczny wspomagany jest silniczkiem wbudowanym w jedno z kół. Dzięki temu poruszanie się za pomocą tego pojazdu jest szybsze i dostępne dla każdego, nawet dla osób, które z powodów zdrowotnych nie mogą pedałować z dużą siłą. Z takich pojazdów coraz chętniej korzystają zarówno młodzi, jak i seniorzy. Jest to również świetny sposób na jazdę w zatłoczonym mieście, a także świetny sposób na niezanieczyszczanie środowiska.

 

Jak działa rower elektryczny? Co zawiera?

 

Silnik

 

Rower elektryczny posiada wbudowany silnik, który uruchamia się automatycznie, gdy zaczynamy pedałować. Dodatkowo w pojeździe znajdziemy kontroler, który na podstawie intensywności oraz szybkości pedałowania dodaje odpowiedniej ilości mocy. Przy szybszym pedałowaniu wspomaganie jest większe, przy wolniejszym kontroler dodaje mniej mocy. Zatrzymanie rowera jest równie proste, jak jego uruchomienie. Wystarczy, że naciśniemy hamulec lub po prostu zaprzestaniemy pedałowania. Silnik wyłącza się automatycznie. Silniki w rowerach elektrycznych często posiadają moc 250-350 wat. Jedną z najważniejszych zalet jest fakt, że zużywa on bardzo mało energii. Bowiem przejechanie 100 km wiąże się ze zużyciem prądu w cenie 1 zł. Silnik pozwala na uzyskanie prędkości do 25 km/h.

 

 

Bateria

 

W rowerze zamontowano baterię, która jest najważniejszym elementem pojazdu. Jest to główne źródło jego napędu. Duża liczba rowerów, które dostępne są na rynku, zawiera baterię litowo-jonową, dzięki której długość korzystania z roweru bez konieczności częstej wymiany akumulatora jest zwiększona. Tego typu bateria pracuje nawet do 1000 ładowań. Po tym czasie należy wymienić ją na nową. Warto wiedzieć, że przy częstym i dłuższym stosowaniu roweru elektrycznego, moc baterii może słabnąć. Jedno pełne ładowanie akumulatora pozwala na pokonanie ok. 40-60 km trasy. Z obliczeń wynika, że jedna bateria w rowerze wystarczy na jazdę aż do 40 tysięcy km. W zależności od modelu, rower elektryczny może posiadać baterię o napięciu 24V lub 36V.

 

 

Kontroler

 

Jak wspomniano wyżej rower elektryczny posiada również kontroler, dzięki którego możliwe jest sterowanie pracą silnika, a także przepływ energii z baterii. Kontroler współgra z czujnikiem ruchu, który odpowiada za kontrolę obrotów korby, wyczuwa intensywność i szybkość pedałowania rowerzysty i dzięki temu możliwe jest uruchomienie wspomagania jazdy.